'Gebruiksvriendelijkheid staat altijd voorop' - een gesprek met projectleider Janic Wesseling

thumb_Janic.jpg

Janic Wesseling heeft als projectleider van Team Connectiviteit een sleutelrol in de digitale transformatie van de stad Antwerpen. Hij werkt momenteel aan de uitrol van Rainbow, een telefonietoepassing die het mogelijk maakt om vaste telefoons te vervangen door bellen via laptops en smartphones.


Janic, hoe ben je bij Digipolis terecht gekomen? 

‘Toen ik verhuisde van Turnhout naar Berchem, vroegen ze me in het districtshuis naar mijn job. Ik vertelde dat ik IT'er was en tot mijn verbazing zeiden ze meteen dat ze bij Telepolis, het vroegere Digipolis, mensen zochten. Nieuwsgierig als ik was, besloot ik een kijkje te nemen. Ik had al een job, maar de eerste indruk was zo goed dat ik nu, 22 jaar later, nog steeds bij Digipolis werk,’ lacht Janic.


Dat kan tellen, 22 jaar! Welke waters heb je al doorzwommen?

‘Ik heb verschillende rollen gehad, van pc-technicus tot leidinggevende van de sectorwerking, een dienst die instaat voor technische ondersteuning van collega’s. Nu werk ik als projectleider en ben ik verantwoordelijk voor de uitrol van Rainbow.’

‘Het hele proces, van de eerste kennismaking tot aan de daadwerkelijke uitrol, volg ik nauwlettend op. Ook mijn technische collega’s zijn hierbij betrokken en we hebben veel contact met onze klanten. Bovendien geven we regelmatig trainingen waarbij we hands-on begeleiding bieden en zorgen voor een ervaringsgerichte opleiding. Om gebruikersgemak te garanderen, hebben we een handleiding ontwikkeld op basis van problemen waar klanten en collega's tegenaan liepen. Gebruiksvriendelijkheid staat altijd voorop,’ vertelt Janic.

Janic, wat maakt Digipolis volgens jou zo bijzonder?

'Wat Digipolis zo bijzonder maakt, is de vrijheid die je hebt om je job uit te voeren. Ook de flexibiliteit die ik heb wat betreft werktijden en vakanties apprecieer ik enorm. Je hebt als werknemer mee de touwtjes in handen. Daarnaast voelt het alsof je met iedereen kan praten. Er heerst een open sfeer binnen het bedrijf, wat ik als zeer prettig ervaar.'

Hoe ziet een typische dag bij Digipolis eruit? 

‘Een typische dag bij Digipolis is voor mij heel afwisselend,’ lacht Janic. ‘Meestal ben ik bij klanten te vinden en kom ik één dag per week naar kantoor. Als ik niet thuiswerk, kom ik vaak op Den Bell en bezoek ik allerlei stadslocaties, zoals het Fotomuseum, Het Steen, het stadhuis en de klantendienst van de bibliotheken. Bij Digipolis is geen enkele dag hetzelfde en net dat maakt het zo fijn.’ 

Collega's aan het woord

Lees je graag meer verhalen?